15 Ocak 2011 Cumartesi

Dell ve Sosyal Medyası

Geçen sene hatırlarsınız bir çok kişi "Dell Twitter'ı kullanrak şu kadar satış yaptı, bu kadar kazandı" gibi bir cümle kuruyordu. Bir sürü yazı yazıldı hakkında. O günler ben de burada bir kaç kez söz etmiştim Dell'in bu başarısından. Herkes gibi ben de bu işin sadece mecraya erken entegre olmak ile alakalı olmadığını biliyordum. Belli bir strateji oluşturmuş bunu üzerinde ilerlemişti Dell. Yakın zamanda Dell ile ilgili bir sunuma denk geldim. Dell'in 4 yıllık sosyal medya macerasının dökümü olan bu sunum benim sürekli aklımda olan "Dell hakkında bir şeyler yazsam fena olmaz hani" düşüncesini kurtulmamı sağladı. En sevdiğim sunum tiplerinden birisi olan bu sunum (Yani içeriden alınan bilgiler ile yapılan sunumlar) benim ne kadar araştırırsam araştırayım yapacağım bütün araştırmalardan daha iyi olduğunu söylemek yanlış olmaz. Bir göz atıp bu işlerin nasıl ilerlediğini çözümlemek ve strateji nasıl olur onu gözlemlemek için çok yararlı olacak. Elbette her sunum öylesine bakıldığında bazı şeyler ifade etmeyebilir. Tamam ben de biliyorum şunun şöyle videosu olsa daha iyi olurdu ama şimdi kırmayalım birbirimizi :-) (Bu arada bu sunumu ilk olarak Andy Lark's Blog'ta gördüm çakallık yapmayalım kaynağımızı gösterelim :-)

Social Media Metrics/Canadian Institute
View more presentations from Richard Binhammer.
 


Bir de Dell'in yakın zamanda görücüye çıkardığı sosyal medya yönetim merkezinin tanıtım videosunu verip, adamların yaptığı işin aslında "Twitter hesabı açtı  milyon dolarlık satış yaptı" başlığından öte olduğunu anlayalım. Ne kadar ekmek o kadar köfte burada da geçerli. Sosyal medya bedava değildir unutmadan söyleyelim.




Not: Hayatımda hiç bir zaman Dell ürünü kullanmamış olsam da burada en çok adını geçirdiğim markalardan kendileri. Sosyal medya başarıları sayesinde saygı duyduğum bir markaya dönüştüler. Yakın zamanda bir bilgisayar alsam muhtemelen markası Dell olacak.


Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası