2 Ocak 2011 Pazar

Önce Beğen, Sonra Gör!

Önce beğen sonra gör tipi düzenlenen Facebook fan sayfalarını ben pek sevemesem de bu şekilde düzenlenen fan sayfaları fan sayılarını hızlı bir şekilde artırabiliyor. Hele bir de kampanya dönemine denk gelirlerse bu artış çok yüksek sayılara ulaşabiliyor. Bu durumu örneklemek gerek elbette şimdi.

Her zaman ki kaynağım olan SocialBakers'a gidip Türkiye'de olan marka fan sayfaları listesine biraz göz attım. Bu listede dikkat çekici bir nokta vardı. Bildiğiniz gibi liste fan sayılarında olan artışları yüzde olarak da belirtiyor. Burada bazı markaları fan sayılarında geçen aya göre %50'den fazla artışlar vardı. Kampanya yapan markalar dışında bu tarz sayılara ulaşan marka pek olmaz.

Bu marka fan sayfaları şunlar: Çizi (kampanya), Favori Jewellery (önce beğen sonra gör), Volkswagen Türkiye(önce beğen sonra gör), Sahibinden.com(Doğru bir landing page),  Internet Explorer(yeni aktif olan bir fan sayfası), Electro World(kampanya), Nokia Türkiye(başlarda "önce beğen sonra gör" iken şimdi normal düzen).

Bu marka fan sayfaları arasında  bazıların ortak bir özelliği var. "İçeriği görmek için beğenmeniz gereklidir" uyarısı. Bu uyarıyı genelde pek tutmasam da Fan sayfalarında olan fan sayısı artışlarının en önemli etkenlerinden olduğunu unutmamak lazım. Bu durum gri bir alan benim için. "Olmaz" desem fan sayısı arttığına ve ciddi itirazlar olmadığı için pek bir ciddiye alınmaz ve Facebook kurallarında bu durumu kesin bir dil ile engelleme olmadığı için kural dışı da değil. "Olur" desem karşılık olarak "bir bakalım içeriğe ondan sonra beğeniriz" cevabının verilmesinin yanlış olduğunu da kimse söyleyemez sanırım.

Karmaşık bir alan elbette. Şunu da belirteyim, şimdiye kadar ben böyle hiç bir markanın sayfasını beğenmedim, gerekli bulmadım. İnsanlar ile bir şeyler paylaşmadan insanların fan sayfasını takip etmesini beklemek biraz kolaya kaçmak gibi oluyor sanki. Kullanıcı ile bir bağ oluşturmadan onun fan sayfasında "bir kelle" olmasını pek doğru bulmuyorum açıkçası. bana göre önemli olan fan gün içinde gönderilen içeriklere katkıda bulunan, onlar hakkında yorum yapan fandır. En azından bu motivasyona sahip olan markanın gerçek fanlarıdır önemli olan. "Nitelikli nicelik" taraftarıyım fan sayfaları konusunda. Yapılan yanlıştır diyemiyorum ama doğrudur diye de arkasında duramıyorum. "Önce beğen sonra içeriği gör" benim sevemediğim bir uygulama.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası