1 Ocak 2011 Cumartesi

Webrazzi 2010 : Oyladım

Geçen sene olan yarışmada sonuçları yorumlamıştım. Bu sene oy kullanmadan önce sosyal medya ile alakalı kategoriler hakkında bir iki bir şey yazasım geldi. Dijital pazarlama kategorisinde bir şeyler yazacaktım ki vazgeçtim. Ben pazarlamacı değilim en çok beğendiğim kampanyalara burada zaten yer verdim. Bu konu dışında iki kategori var yazmak istediğim, Sosyal Medyayı En İyi Kullanan Marka ve Sosyal Medyayı En İyi Kullanan Ünlü Kişi kategorileri. Adayları verip yazıya devam edeceğim. Yorumlar he adayın yanında :)

Sosyal Medyayı En İyi Kullanan Ünlü Kişi

 Abdullah Gül : Girmesi bir devrim gibi gözükse de sosyal medyanın asıl amacı olan diyalog kısmına pek dokunmadı. Kullandığı dil ve kimi zaman kendisi yerine danışmaların tweet yazması yüzünden bir iki eleştiriye maruz kalmış olsa da bir devlet adamına göre farklı bir çaba olması ilk etapta bana sempatik görünse de sosyal medyanın sadece oraya gittim bunu yedim tarzı kullanımına nasıl iyi diyebiliriz onu bilemiyorum. Bir kaç kişiyle diyaloga girmiş olsa fena olmazdı hani. "Cumhurbaşkanı millete cevap yazmak ile mi uğraşacak?" derseniz "O zaman ben de neden Twitter'da var?" sorusunu sorarım diyalog yoksa sosyal medya yoktur.

 Ahmet Hakan : Gazeteci olarak yaptığı işi eleştirecek halim yok fakat sosyal medyada genel olarak birileri ile sataşmak için girdiği izlenimini bir türlü üstünden atamadığıdan dolayı adından en çok söz ettiren Twitter ünlüsünü kavramını alabilir belki. Yılmaz Morgül olsa zaten adından en çok söz ettiren kişi olarak oyum onundu.

 Cüneyt Özdemir : Wikileaks'ten iyi yararlanması ve gerçek zamanlı bilgi akışını Twitter'dan yönlendirmesi gerçekten başarılı oldu. Arada Ahmet Hakan gibi o da adını kavgalar içinde buldu. Kavga aranıyor görüntüsünden kurtulamadı bir türlü.

Erdil Yaşaroğlu : Karikatürist olmasının da verdiği muhaliflikle görüşlerini söylerken çekinmedi. Bunları kavga çıkarmak için birine yönelik olarak söylememiş olması Ahmet Hakan ve Cüneyt Özdemir gibi bir anda kavgaların içine çekilmekten kurtardı onu. Daha taşa konuşmak yerine diyalog kurması sosyal medyaya nasıl baktığını göstermesi açısından doğru bir kullanım şekliydi. Benim oyum Erdil Yaşaroğlu'na.

 M. Serdar Kuzuloğlu : Kendisinin bu listede olması haksız rekabet yaratıyor arkadaş olmaz ki. Şaka bir yana kendisine oy vermek istesem de diğer kişiler gibi konunun çok dışında olmaması bu durumu engelliyor. Çok hakim olduğu bir konuda ödül almak hakkı olsa da diğerlerine haksızlık olmaması açısından kendisine oy veremiyorum.

 Sertab Erener : Geçen sene kendisine oy vermiştim fakat değişiklik olması için Erdil Yaşaroğlu'na oy vereceğim. Bu sene yine iyi kullanan bir kişi olarak listede duruyor olması gerçekten başarılı olduğu gösteriyor. Ajans yardımıyla yürüttüğü fan sayfası yönetim işi bile oyu alması için önemli bir etken.

Bu listede olması beklediğim fakat bulamadığı kişiler şöyle Mor ve Ötesi, Manga ve Ezgi Mola.

Sosyal Medyayı En İyi Kullanan Marka

 Avea : Açıkçası yaptığı reklam kampanyasına ısınamadığımdan olsa gerek sürekli yaptığı işlere karşı objektif olamadım. Bu yüzden yine objektif olmadığım için kategori dışında bırakmamak istiyorum ve yaptıkları çalışmalar hakkında yorum yapmıyorum.

 Garanti Bankası : Garanti bankası sosyal medyada sürekli aktifti sene boyunca gerek Caz Yeşili gerekse yıl sonuna sıkıştırdığı Mayormatik kampanyası ile sosyal medyayı başarılı kullandı. Bu listede olan tek banka olup yaptığı işlerin gerçekten de akılda kaldığını gösterdi. Belki biraz da Mayormatik kampanyasını dumanının üstünde olması bu konuma getirdi kendisini. Banka başarılıydı, daha önce yapılmayan bir şey yaptı bunlar önemli ama açıkçası bu listede yer almayan Akbank ile çok büyük farklıklar yaratamadı. Akbank'ın "Kırmızıya Koş" yarışması adeta Foursquare bazlı bir kampanya gibi yürütüldü, şansızlığı Foursquare kullanmak gibi bir kolaylığı yoktu. Bu yüzden Akbank'ın hakkını yememek için burada da oy kullanmıyorum.

 Pegasus : Dünyada belki de sosyal medyayı en yenlikçi olarak kullanan markalar havayolu şirketleridir. Pegasus denildiğinde aklıma bir şey gelmeyip yabancı markalardan yapılan kampanyalar geldiği için burasıda oyumu vereceğim yer olmuyor.

 TTNET : TTNET sosyal medyayı alternatif bir sorun çözme mecrası olarak kullanmış olsa şirketin büyüklüğünden kaynaklanan sorunlardan dolayı bir türlü kimseye yaranamadı. Sürekli eleşetiri bombardımanı altında kaldı. Hatta bir adet TTNET köstek hesabı açılıp bazı durumlarda olay yerlerine TTNET destek ekibinden daha çabuk intikal etti. Sayısal olarak bakıldığında çözdüğü sorunlar aldığı eleştirilerin yanında epey büyük olarak görünebilir ama etki alanı yüksek kullanıcıları zor durumda bırakmış olması  kötü durdu sosyal ağlarda.

 Türk Hava Yolları : Bir çok dünya ünlüsü ile anlaşma imzalayıp kendi adını yeterince dünyaya duyurmuş oldu fakat bir türlü bir viral etki yarattığını göremedik bir türlü. Viral videolar hazırlamak için elinde olabilecek en önemli kavrama ulaşım kolaylığı(ünlü sporcular) varken markanın elinde bu değerlendirememiş göründü bana. belki bu durum için ekstra bir çalışma yapmamış olsalar da keşkeyi aklımdan atamadığım için oyu buraya vermeyi düşünmedim hiç.

 Ülker : Toparlıyoruz serisi yazarken de değindiğim gibi sadece bir markanın ana markası altında açtığı 22 fan sayfası için bile bu oyu vermem yeterli bu markaya. Tabii bununla kalmadılar. Tvlerde döndürdüğü reklamlarda Facebook fan sayfalarının adreslerini iliştirmiş olmaları da sosyal medyaya değer verdiklerini gösterdi. Neyse toparlıyoruz serisinde olan yazıya da bir göz atınız. Oyum bu senelik Ülker'e en azında bu adaylara karşı :-)

Diğer kategorilere göz atmak için Webrazzi 2010 için Benim konular hakkında aklımda kalanlar bunlar sene içinden. Tabii katılımcılar bu ödülü ne kadar önemser onu bilmiyorum ama yine de Türkiye'nin en popüler bloglarından birinin verdiği ödülün bir değeri olmalı bence. Benim önemseme ise sosyal medya hakkında yapılan çok fazla ödüllendirme olmamasıdır. Bir gün birisi çıkar çok daha büyük bir organizasyon yaparsa onun hakkında da yazarım. Mümkün olduğunca objektif baktım kişilere ve kurumlara her yapılan iş iyidir aslında hedefler tutmuşsa. Bu arada Dijital pazarlama konusunda yorum yapmasam da orada oyum Mayormatik'in olduğu belirteyim :)

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası