16 Şubat 2011 Çarşamba

Greplin: Tam aradığım şey

 

"Sosyal arama" kavramı Bing'in Facebook ile yaptığı işbirliği sonrası sıkça sağda solda konuşulmaya başladı. Bing'in bu hamlesi onun kullanıcı sayısını bile arttırdı. Neyse konumuz Bing değil sosyal arama kavramına değişik bir bakış sağlayan Greplin. Greplin ne iş yapar onu anlamak için videoyu izleyebilirsiniz ya da yazıyı okuyabilirsiniz. (Greplin için "Cloud Search" tanımlaması da yapılıyor hatırlatayım hemen)


Greplin Demo from greplin on Vimeo.

Greplin sosyal ağlarınız için bir arama motoru. Kullanmak için ilk etapta hangi sosyal ağ araçlarını kullanıyorsanız buraya eklemeniz gerekiyor. Sonrasında aramak istediğiniz şeyi Greplin'nin arama çubuğuna yazıp aynı anda bütün sosyal ağ araçlarında aramanızı sağlıyor. Şimdilik Gmail, Facebook, Twitter, Dropbox, Linkedin, Google Docs, Google Calender, Evernote, Yammer gibi araçları destekliyor. Yakın zamanda ise Google Reader, Box.net ve Basecamp gibi araçları da destekleyecek. Ücretli versiyonlarında var servisin. MB başına ücretlendirme yapıyorlar. Bedava versiyonu 200 mb gibi bir alan için arama olanağı sağlıyor. Arama yapacağınız servislerde olan datalarınızın büyüklüğüne göre bir ücret tablosu var. Ortalama bir kullanıcıya bedava sürüem epey bir yeterli gelecektir.

Peki ben ne arıyordum? 

Tam aradığım şey diye bir başlık atıp içini doldurmam gerektiğini biliyorum. İşte sorunum ve aracın bana sağladığı çözüm. Herkes Twitter'da kendi yazdığı şeyleri aramak istemiştir. Evet bu durumun bir çözümü vardı fakat Google'ın tweetleri listelemesini beklemek zorundaydık. İşte Greplin'nin benim için etki noktası burası Greplin yazdığımız şeyleri hemen listeliyor ve sadece arkadaşlarımız içinde arama yapma olanağı sağlıyor. Hatta aradığımız şeyleri daha önceden buraya eklediğimiz diğer araçlarda da arama olanağı sağlıyor. Anlık olması Google'ın arama özelliğinden farklı olan tarafı.

Greplin iyi güzel bir araç fakat arada bir lazım olan bir özellik için arada bir girilen servis olacak galiba tabii sürekli "ulen ben bir şey yazdım hatırlayamadım" diye dolaşan arkadaşlar var ise işte o arkadaşlar için yararlı olacak. Benim de işime yarayacağı kesin. Bir hatırlatma daha araç Twitter'da ve Facebook'ta  kullanım izni olarak bütün her şeyinize ulaşma izni istiyor Özel mesajlarınıza dahi ulaşım istiyor yani bu durumdan rahatsız oluyorsanız eğer kullanırken dikkatli olunuz ya da kullanmayınız.. Büyük ihtimal bu durum ilerleyen günlerde servisin canını sıkacak bakalım. Basit görünen tam nokta atışı bir konu üzerine uygulama. Yakında davetiyeler çıkacak. Eğer denemek istiyorsanız. Greplin sitesine girip kayıt olmayı unutmayın yakında size de ulaşır davetiyeler.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası