19 Şubat 2011 Cumartesi

Kazananları Açıklarken

Geçen hafta sevgililer günü nedeniyle bir çok marka sosyal medya kampanyası düzenledi. Bu hafta ise bir çoğu kazananları açıklayacak. Her yapılan kampanya potansiyel marka temsilcileri yaratırken bir yandan da marka düşmanları yaratır. Sosyal medya kampanyaları sayesinde bir markayı kendi hayatının "hatemark" köşesine yazmak artık bir çok kişi için çok kolay. Özellikle de sonuçlar açıklanırken yapılan hatalar yüzünden. Retweet üzerine kurulu kampanyalar ne yazık ki bir çok kişi tarafından suistimal ediliyor. Neyse konudan sapmayalım. Sonuçları açıklarken bir çok markanın yaptığı bana göre hata olarak tanımlanabilecek durumlar var. nedir bu durumlar?

* Eğer Retweet üzerinden bir kampanya düzenlediyseniz ilk yapacağınız kazananları açıklarken rt yapanları bir ekran görüntüsü aracılığıyla açıklamanız. Sosyal medya insanların, dolayısıyla markaların açık olma durumunu zorlamakta. Mümkün olduğunca bu durumu sağlamaya çalışın yoksa "hediye verdik ne güzel insanlar bizi sevdi" derken ufak çaplı krizler ile uğraşırsınız.

* Jüri ile ödül dağıtımı yapacaksanız jüriyi iyice tanıtımını yapın. Jüride olan kişilerin kariyerleri sizin marka güvenirliliğinize iyi bir etki yaratacaktır. Büyük jüri, büyük marka.

* Bir şekilde bir kişiye ödülü vermemeniz gerekli ise nedenleri açıklamayı unutmayın. "Hile yaptı", "sahte hesap", "ulaşılamadı", "daha önceden belirtilen şartlara uymadı" vesaire.

* Mümkünse eğer vereceğiniz hediyelerin yüksek kalitede görsellerini hatta videolarını yayınlayın. Kazananların ilk yapacağı eleştirilerden birisi "ama bu fotolarda olduğu gibi değil" olacak. (Açıklama zamanı değil de biraz kampanya başına yönelik oldu bu. Eleştiriler üzerinden gidince yazmadan edemedim)

* İnsanların sosyal medya açık sözlü olduğunu unutmayınız. Hatta hayatın hiç bir yerinde olmadığı kadar ve ne yazık ki saçmalasalar bile cevap vermek zorundasınız. Yoksa suçlu siz olursunuz. Zaten önceden yarışmanıza katılan birisi sizi savunacak böyle durumlarda fakat durumu buraya getirmeden sorunu çözün. Marka dışından sizi savunanlar iyidir, lazımdır fakat konuya tam hakim olamadıkları için "kaş yapayım derken göz çıkartma" ihtimalleri vardır.

* Kazananları açıklarken hediyeleri gönderirken istediğiniz bilgiler arasında olan telefon numarasından kazananlara ulaşıp hediyelerin gelip gelmediğini kontrol etmeniz güzel olur. İlgi göstermek iyidir.

Benim ilk etapta aklıma gelenler bunlar. Bu yazıyı ElectroWorld'un peluş hayvan hediyesini kazandıktan sonra yazmaya karar verdim ki onların da başında bir iki "kaybetmeye tahammül edemeyen müşteri" durumu var onu nasıl çözecekler göreceğiz. ElectroWorld'e teşekkürler bu arada.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası