11 Şubat 2011 Cuma

Swatch Türkiye ve Aşk Çarpması


 Swatch Türkiye sevgililer günü tarafından yaratılan alışveriş dalgasını kaçırmak istememiş ki Facebook üzerinden bir kampanya başlatmış. Yapılan iş süper çılgın veya farklı bir iş olmasa da offline ile online mecrayı kesiştirmesi açısından başarılı diyebilirim. Swatch Facebook fan sayfasına gidip kampanyayı inceleyebilirsiniz ama katılmak isterseniz sokağa çıkmanız gerekiyor ne yazık ki öyle oturduğunuz yerden yok. İşte kesişme noktası burası katılımcıları ayağı kaldırıp sokağa çıkartabilecek bir kampanya yapmışlar.

Bir diğer güzellik ise yeni yapılan fan sayfası düzenlemelerine hemen ayak uydurulmuş. Gelişmeleri yakından takip eden bir ekip olduğunu belirtmek gerekli. Halen Facebook fan sayfası kurallarını okumadan kampanya düzenleyen ajanslar olduğunu düşünürsek eğer bu yukarıdaki gibi bir düzenleme işi yapanları ehil olması durumunu bize sorgulatmaz. Sayfanın tamamı derli toplu aradığımız herşeye çok rahat ulaşabiliyoruz. Özellikle mağazalar sekmesi yararlı bir sekme bu tarz ürünler satan ve zincir mağazalara sahip olan markaların böyle sekmelerinin olması insanların enformasyon için Facebook sayfalarını tercih etmesi konusunda yararlı olur. Haliyle kullanılan ve yararlanılan sayfaları takip etmek(fanı olmak ya da) daha kolay olur.

Türkiye'de yapılan fan sayfaları arasında tablar açısından(artık tab denmeyecek yeni düzenlemelerden sonra galiba) en doyurucu fan sayfası Swatch Türkiye fan sayfası. Yurtdışından Victoria's Secret'in muadili burada bu fan sayfası olmuş.

Duvarları biraz moderasyon sorunu yaşıyor onu eklemeden olmaz. Açılan bir iki başlıkta şimdilik çıkan tartışmaları "izleyelim, görelim, bulaşmayalım stratejisi" uyguluyorlar sanırım. Bu stratejinin her an sarpa saracağını unutmamaları gerekir. Bir ufak sorun ise sayfa yöneticisinin hitabette olan kafa karışıklığı resmi veya samimi olacağına karar verememiş görünüyor. Cümleler "sen" ile başlayıp "siz" ile bitiyor.Ufak bir sorun olsa bile bu durum anlam düşüklüğü yaratabilir yapılan açıklamalarda, buna dikkat edilmeli.

Genelde başarılı olan sayfanın moderasyon konusunu düzenlemesi gerekecek unutmayalım ki bütün büyük sosyal medya krizleri hatalı moderasyondan kaynaklanıyor. (Nestle diyeceğimi sandınız değil mi?)

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası