23 Şubat 2011 Çarşamba

Tatlıcı Tahir

Danone Danette reklamını biliyorsunuzdur. MFÖ'den Özkan ve BJK'den Nouma'lı reklamı. İşte o reklamda olan "Tatlıcı Tahir" (Özkan) karakteri üzerinden ilerleyen bir de sosyal medya kampanyası sürüyor bir yandan. Reklamın bitişinde belirtmişler zaten Facebook.com/TatliciTahir olarak. Şu an bir yarışmaları var 20 kişiye çikolata şelalesi veriyorlarmış. Burası da güzel eyvallah ama işin sosyal medyaya yerleştirilmesinde bir sorun var gibi geldi bana. Beni rahatsız eden şeyi kısaca anlatmaya çalışayım.

Burada sürekli her sosyal medya kampanyasının uzun süreli olması gerektiğini, bu işin kampanyalarla ilişkili olmadığını, daha çok sadık müşteriler yaratmak için sürekli iletişim peşinde olması gerektiğini yazıyorum burada. İşte bu iki noktadan ilk noktasında fan sayfasının ufak bir hata yaptığını düşünüyorum. Neden hatalı diye soranlara şunları söylemek istiyorum.

* Eğer bir sosyal medya kampanyası uzun süreli olmayacaksa sosyal medyada olma riskine girmeye değmez. "Vur kaç kafası" bir çok kampanyanın sonunda olumsuz eleştiriler alır topluluktan. Bu çıkarımı isimden dolayı yapıyorum. "çünkü" aşağıda.

* Eğer sosyal medya kampanyası uzun süreli olacaksa ve karakter hesabı açacaksanız bunu gerçek insan yerine markanın maskotu ile açmanız sizin için daha yararlı olur. Örnek fan sayfasında olduğu gibi markanın logosu ve markanın adı Tatlıcı Tahir karakterinin arkasında kalıyor. Markayı kişiselleştirip samimiyet peşinde koşmak için uğraşan marka oyuncu ile ömür boyu anlaşması gerekir(Mümkün müdür?) Şu an belki bir çok kişi o fan sayfasına Özkan olduğu için üye olmuştur. Özkan ile anlaşmanız bittiğinde ne yapacaksınız? Tatlıcı Tahir karakterini oynaması  için başka bir ünlüyü mü kullanacaksınız? Yani kısaca Özkan için gelenlerden vazgeçeceksiniz. Samimi olmaya çalışırken pembe bir yalanın kurbanı olacaksınız. Basit bir hatırlatma bir kaç istisna hariç baş rol oyuncusu çıkan diziler çok uzun sürmez.  

* Tatlıcı Tahir kişisi diğer bir popüler tatlıcı ile karıştırılma ihtimali var. Ben "Tatlıcı Tahir" ismini duyunca aklıma ilk olarak "Tatlıcı Tombak'a rakip geliyor" diye düşündüm. Bir reklam karakterinin ismi olması sanırım işin ilk başında "bu durumu ayarlamış olmaları gerekiyor" diye düşünmeden edemiyorum. Sanırım markanın bir ayak diretmesi var burada "biz bir karakter kullanacağız ve bu karakter ile sosyal medyada devam edeceğiz" Ajans bir karaktere hesap açmamayı tercih etmemeli eğer bunu tercih etmiş ise sosyal medya ile ilgili bir iki küçük noktayı gözden kaçırıyorlar diyebilir(Hangi noktalar mı? Boş verin profesyoneller bir şeyi gözden kaçırmaz). Unutmadan söyleyeyim Facebook en büyük 50 fan sayfası arasında markalara ait bir karakter fan sayfası yok. 

Neyse diyeceklerim bu kadar, biraz daldan dala atlayan bir yazı oldu. Son olarak bir marka sosyal medyada var olacaksa bir kaç ay sonra değişmesi muhtemel yüzleri öne çıkarıp var olmamalı. Hiçbir zaman Nike sadece bir yüzün peşinde olmadı ya da Adidas, Red Bull her zaman marka önde kişiler ve karakterler arkada kaldı. O karakterlerin gideceğini bilip, markayı takip ediyorduk Burada bir markayı takip etmiyoruz dönemlik bir karakteri takip ediyoruz hatta sponsor olunan bir sporcuyu bile değil markanın yüzü olan kurmaca bir karakteri takip ediyoruz.. İnsanlar karakteri benimseyecek sayfayı takip edecek, üstüne birde markayı bu karakter yüzünden beğenip onun hakkında bir şeyler düşünecek belki. Sosyal medya için çok uzun bir süreç. Keşke marka adıyla devam etseler.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası