15 Şubat 2011 Salı

Yaslan kalabalığa!

Daha ne kadar sığ başlık atabilirim diye düşünmedim desem yalan olur. Duyduğunuz gibi Twitter'da Facebook'un yaptığı gibi elindeki geniş topluluktan yeni diller için yararlanmaya başladı artık. Bu topluluğa çevirmek için sunduğu seçenekler arasında Türkçe'de var. Şu an biraz sorunları var sitenin lakin yakın zamanda düzelir 2 hafta içinde Türkçe çeviriler bitmeye başlar.

Elinde böyle büyük topluluklar olan sosyal ağlar nasıl devrimlere yol açıyorsa böyle kendileri için yararlı olabilecekleri şeyler için kullanılmalı. İnci yüzünden burası da Facebook'un yaptığı gibi kapatılırsa hoş olmaz. Ne yazık ki bazı kalabalıklar kuru gürültüden ibarettir.

Twitter Türkçe olsa ne olur? Aslında pek bir değişiklik olmaz. Zaten kullanan herkes kullanıyor. Bu yeni diller ekleme çabasını şöyle değerlendirmek ve uzun vadeli bir bakış geliştirmek istiyorum. Facebook'un asıl patlaması nasıl Türkçe olmasıyla başladıysa Türkiye'de asıl patlama gelecek böylelikle. Her ne kadar geçen yaz biraz ünlülerin gelişi ile biraz meraktan doyuma ulaşmış olsa da yine ünlülere ulaşma hevesi sayesinde yine bir sıçrama yapacak. Bir de Twitter'a ulaşımı bedava vermeye devam eden operatörler sayesinde bu durum daha da renklenecek gibi görünüyor. Farklı bir Twitter kuşağını karşılamak gerekiyor artık. Zaten bir süredir eski-yeni Twittercı çatışması var bir de bu çatışmaya "çeviriden önce-çeviriden sonra" çatışması geliyor olabilir. Belki benim takip ettiklerimin arasında yoktur ama bu dil sorunu çözülürse bir çok kişi diğer bilinen adıyla Z kuşağıyla karşılaşacak artık. Z kuşağı "net kuşağı" olarak bilinse de benim etrafımda olmadığı için bu tahmini yaptım belki Twitter'ın bilinmeyen bir köşesinde böyle bir topluluk vardır ve Justin Bieber tweetleri atıyordur. Yeni "Twitter fenomenlerimiz" olabilir bu kuşak içinde.

Bu çeviri hamlesinin Promoted Trend kavramına etkisi olacak mı bilmiyorum ama Twitter'da promoted trend olmak için tetikte bekleyen bir çok marka olduğunu tahmin ediyorum. Çeviri sayesinde "konum bazlı promoted trend ve tweet" kavramı hayatımıza girebilir. En azında markalar bu durumu zorlamak isteyeceklerdir tamamı İngilizce olan bir mecraya Türkiye'yi hedefleyen bir markanın reklamını yakıştıramayabilir insanlar. En azından ben başta yakıştıramadım. Twitter reklamları Adwords kadar ileri gidemese de markalarımız için yeni reklam sahası olacak gibi görünüyor.

Tabii olarak bu yazdıklarım tahmin. Twitter reklam aldığı markaları Abd dışına taşıyabilirse bir çok kişinin takıldığı karlılık sorununu çözebilir.

Not:  Crowdsourcing dememye çalıştım bu çeviri hadisesine ama yahu buna bir şey deniyordu dilimin uçundaydı diyenler için belirttim yine :-)

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası