13 Mart 2011 Pazar

Eski kral öldü, yaşasın yeni kral!

Bir çok kişinin bildiği gibi Facebook marka fan sayfaları liginde birinci Nike Football/Türkiye'ydi uzun süre. Son yapılan kampanya AVEA'yı birinciliğe taşıdı ve kampanyaları daha uzun süre devam ederse 1 milyon barajını aşan ilk marka olacak. Peki bu nasıl oldu? Şimdi bu birincilik nasıl geldi ona bir göz atalım.


Yukarıda Socialbakers'tan aldığım grafik var. Fan sayısı bir haftada 200 binden 700 bine çıkmış. Nasıl olduğunu anlamak için 6 martta açıkladıkları yeni kampanyalarına göz atmakta fayda ver.(Benim kampanyaları olduğundan haberim yoktu AVEA kullanıcısı değilim. Rutin Socialbakers liste kontrolü sırasında bunu fark ettim sadece) . Kampanya içeriği şöyleydi ; sayfayı beğendikten sonra açılan forma ad, soyad, telefon numarası girdikten sonra telefon hattınıza konuşma süresi yükleniyordu. Basit bir kurgu, direkt sonuca gidecek bir iş beğen sonra hediyeyi kap. Bunun Facebook tarafından bir engellemesi de yok. Tabii olarak sonuç olarak fan sayısını artırıp bir numara olmak istiyorlarsa başardılar. Buraya kadar her şey çok güzel ama iş halen devam ederek halen bir kaç soru var kafamda.

1- Bu işe katılacak fanların sürekli aynı soruyu sormalarına rağmen bir cevap bulmadım. Bir 7 tl mevzusu sürekli yorumlarda yer ediyor. Bir açıklama göremedim sadece söylenen mesaj bedava başka bir açıklama yok.

2- Bu şekilde kazanılan fanları, fan sayfasında aktif tutmak için ne yapılacak? İzleyeceğiz bakalım. Ahmet Vardar misali peşinde olacağım.

3- Diğer operatörler girip benzer bir hamle yapıp fan sayılarını katladıkları zaman AVEA tekrar böyle bir hamle yapacak mı? Yoksa biz zaten bir kez birinci olduk deyip boş verecek mi? Yoksa bu kampanya AVEA'nın son mermisi miydi?

4-  Bu kampanya sonucu gelen fanlar uzun süre fan sayfasında kalacak. Araştırmalar bunu gösteriyor eğer bir gün bir kriz ile karşı karşıya kalırsanız (topluluk yöneticisinin bir gafı, hatlarda çıkan bir sorun vesaire ve fanlar aktif olmasalar bile kriz durumları ölüyü bile diriltir) böylesine hızlı büyüyen bir fan sayfasını kontrol altında tutabilecek bir strateji kurdunuz mu?

5- Şu an çok fazla yorum alındığı ortada bu yorumların denetimlerin yapılmadığı da ortada bu durum nasıl düzelecek? Fan sayfası yöneticisi yetişemiyor mu?  Yoksa ortada bir yönetici yok mu? Yönetici yoksa 4 numaralı soru gerçekleşirse nasıl ilerleyecek işler?

Soruların cevapları için izlemede kalacağım bakalım işler nasıl yürüyecek 200 bin civarından 700 bin civarı çıkan fan sayfasının yönetimi zor olacak lakin.

"Yemek bulduysan ye, dayak bulduysan kaç!" kafası ile büyütülen bir topluma böylesine kolay kazanımlar sağlayan kampanyalar her zaman büyük başarılar sağlayacak. Böylesine kolay bir kampanyayı yurt dışında yapmamış olmaları bana "Neden onlar yapmadı da biz yaptık?" sorusunu aklıma getirmiyor değil. Neyse nasılsa katılan da yapan da halinden memnundur büyük ihtimal. Başarılı iş devamı nasıl olacak? İzleyeceğiz.

Not: Aldığım grafik kampanyayı düzenleyen CandyTech'in iştiraki olan Socialbakers'ten alınmış olması enteresan oldu.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası