10 Mart 2011 Perşembe

The Like Log Study


The Like Log Study from Yury Lifshits on Vimeo.

Yahoo Labs son zamanlarda gördüğüm en derin araştırmalardan birine imza atmış. "Like Log" adını verdiği bu çalışmada 45 siteden 100 binden fazla makaleyi araştırmışlar. Bu sitelerin oluşturduğu 40 milyondan fazla reaksiyonu sıralamışlar. Bu özgün çalışma sonucunda elimize çok geniş bir kaynak geçmiş oldu.

Araştırma ABD'nin en popüler 45 sitesinin yayınladığı içeriklerin derlenmesi ile oluşturulmuş. Her sitenin aldığı toplam "like" sayısı, en çok "like" alan hikayesi, en çok "like" alan 13 hikayenin toplama oranı, en çok "like" alan 90 hikayenin toplama oranı, medyan(ortancası bunu açıklayarak kafanızı şişirmek istemiyorum wiki maddesi) ve 3 ve 3'ten fazla like alan hikayelerinin sayısını derlemiş.

Bu listeye göre en çok like alan web sitesi New York Times olurken, en çok like alan hikaye ise Why Chinese Mothers Are Superior ile WSJ olmuş.

Benim sıkça merak ettiğim bir konu hakkında da bir araştırma yapılmış. Lifespan of a Story : "Bir hikayeni ömrü" diye çevireceğim bölüm içeriğin paylaşılma zamanları hakkında bilgi veriyor. Araştırmada da belirtildiği gibi bir içerik 24 saat içinde etkisini kaybediyor genellikle. İşte bu durumu verilerle gerçekleyerek bize göstermiş oluyor bu araştırma.

Engagement Trends başlığı altında ise en çok paylaşım yapan 27 sitenin içeriklerde kullandığı anahtar kelime görülüyor bulutları ile. Aynı bölüm içinde hangi markaların ve hangi konuların konuşulduğu listesi de yer almakta.

Çalışma 5 öneri ile bitiriliyor. Çeviriler için şimdiden kusura bakmayın.

1-Big effort for big stories (Büyük emek büyük hikaye)
2-Improve promotion of your best content ( Promosyon içeriği geliştirir)
3-Improve your median story (Ortalama hikayeni geliştir. Medyan ortalama demek değil ama tam karşılık bulmadım ama şöyle açıklayayım hemen medyan orta değer demek istatistikte. Yani içerikleri aldıklaraı likelar göre sıraladıkları zaman en az ile en çok like sayısına eşit uzaklıkta olan like sayısı. 0 olanlar var arasında onları bilemeyeceğim zaten medyan kavramını da bir türlü sevemedim zaten. Demek istedikleri şu kısaca bütün hikayeleriniz aynı sayıda like alabilecek şekilde geliştirin.)
4-Invest in demand analytics (Talep analizine yatırım yap)
5-Invest in social media optimization (Sosyal medya optimizasyonuna yatırım yap)

Çok derin bir analiz iyi incelenmesi gerekir. İçerik konusunda kafa yoranlar için iyi bir kaynak olacaktır bu çalışma. Çalışmanın infografik hali de linkte yer alıyor. The Like Log Study

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası