18 Mart 2011 Cuma

Ne bekliyoruz? #1

Dün yazdığım "Ne bekliyoruz?" başlıklı yazının beş maddesi vardı. Şimdi bu beş maddeyi gerçekleştirmek için işimizi kolaylaştıracak araçlar nelerdi onları birinci maddeden başlayarak beş günlük bir seri halinde yazacağım.

1- İnsanlar benim de sosyal medyada olduğumu duysunlar 

Markamızın sosyal medyada olduğunu nasıl herkese gösterebiliriz ve hangi araçları kullanarak işimizi kolaylaştırabiliriz? İşte bu sorulara yardımcı olan araçlar şunlar. Önem sırası ile yapılmadı rastgele dizildiler.

Facebook Reklamları : Sosyal medyada özellikle de Facebook üzerinde adımızı duyurmak için bir numaralı yardımcımız Facebook reklamları olacak. Kullanımı kolay ve hedeflemesi hayli kişisel olan reklamlar sonuca ulaşmak için bir numaralı yardımcımız. Hele ki son zamanlarda kullanıma açılan arkadaşlarınızın beğendiği sayfalar üzerinden ilerleyen reklam modeli gibi etkileşimli modeller ile en sık kullanmanız gereken yöntem bu olacak.

Google Reklamlar (Adwords) : Adı üstünde Google reklamları. Ülkemizin en çok kullandığı arama motorunun reklamları. Bu tanıtmak bana düşmez biraz araştırın Google'da görün.

Twitter RT kampanyaları : Twitter'da Promoted Trend ve Tweet  aktif olmadığı için markanın kendini göstermesi için en basit yöntem "bu tweeti rt edenler arasından kişilere ödül vereceğiz" tipinde kampanyalardır. Uygulaması kolay, katılımcısı kolay, sonuçlanması kolay olan bu kampanyalar bir çok markanın Twitter'da uygulandığı yöntemdir.

Seeding Ajansları : Seeding Ajansı; en kaba tabir ile markanızı ellerinde olan Facebook sayfalarında tanıtarak size yeni fanlar sağlamaya çalışan ajanslara denir. Diğer seçeneklere göre nispeten daha az maliyetli bir seçenek olduğunu hatırlatayım.

Tv Reklamları : Eğer televizyonlara reklam veren bir marka iseniz Facebook sayfanızı artık reklamın bir köşesine iliştirmek şart oldu.

Influencer Desteği : Bir yerde dayın varsa korkma mantığının sosyal medyaya uygulanmış hali Influencer kavramıdır. Sosyal medyada etki alanı geniş olan kişilere Influencer denildiğini biliyorsunuz he işte etrafınızda böyle birisi varsa epey bir masraftan kurtulursunuz aynı zamanda bu kişilerin güvenilirliği de gayet yüksektir.

Facebook Uygulaması : Facebook'ta var olmanın en güzel yolu bana kalırsa trendlere uygun bir uygulama yaparak konuya sosyal medyada bir hareket yaratmaya çalışmak. Eğer bir de uzun zaman oynanabilecek bir oyun yaparsanız işte o zaman tadından yenmez.

Blogger İletişimi : Markanızın dahil olduğu sektör üzerine yazan bloggerlar ile iletişimde olmak sosyal medyada aktif olarak yer almasanız dahi önemli bir geri dönüş alma noktasıdır.

Bir çok yöntem daha var stratejiyi kurmak için fakat ana konuların yöntemlerin olduğunu bildirmem yeterli olur sanırım. Ufak detaylar için belki serinin sonunda bir yazı yazabilirim.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası