10 Nisan 2014 Perşembe

Facebook reklamları ömrünü doldurdu mu?




Bu konu son zamanlarda sıkça dillendirilen bir konu. Özellikle bu konu Facebook'un newsfeed algoritmasında yaptığı ve reklam vermeye yönlendiren düzenlemeler sonucu birçok medya planlamacının ve sosyal reklam operatörünün kafalarını kurcalayan bir hal almaya başladı.

Gerçekten Facebook reklamları yapılmalı mı? Bu soru reklam amacına göre farklılaşan bir konu olduğundan hem evet hem hayır olarak cevaplandırılabilir.

Örneğin bir e-ticaret markanız varsa Facebook'un size sunduğu "Custom Audience" reklam modeleri sizi bu mecradan uzakta durmanızı imkansız hale getiriyor. Bu reklam modeli sayesinde elinizde olan e-mail datasına reklam gösterimi yapabilirsiniz. Elinizde olan e-mail datası nekadar segmente edilmişse o kadar kaliteli reklam düzenlemleri ve hedeflemeleri yapılabilir. 

E-ticaret örneğinden ilerlemeye devam edersek eğer dataları toplarken oluşturduğunuz segmetler yaş, cinsiyet ve futbol olarak düzenlenmiş olsun . Siz bu segmentler üzerinden 18 yaşında futbol ile ilgilenen erkeklere reklam gösterimi yapabilirsiniz. Ne kadar segment o kadar çok farklı reklam hedeflemesi demek.

Asıl konumuza geri geldiğimizde ise Facebook'a yeni girecekseniz gerçekten iyi paranız ve iyi bir stratejiniz varsa ya da gerçekten niş hedef kitlenize ulaşbileceğiniz bir sektördeyseniz  girin. Yoksa biraz reklam yapayım sonra durayım sonra tekrar yaparım hem Facebook sayfamda 100 bin kişi var şeklinde ilerlemiyor bu işler. Facebook algoritma değişikliği sayesinde o 100 bin kişiyi 10 bine cevirdi, 10 bin erişim yakalayabiliyorsanız şanslısınız demektir. Reklamlar ölmedi sadece stratejik davranmayanları bitirdi yeni düzenlemeler. Facebook sayfanız 100 binlik olsa bile reklam yapmadan erişim alamıyorsunuz. 

Facebook reklamlarında bir önemli konu da süreklilik, SEM'de düzenli harcamalar yapıldığı gibi Facebook'ta da bu şekilde reklamlar yapılması gerekmektedir. SEM'de kalite skoru mantığı burada işlemese de en azından sayfa içeriğini takipçilere gösteren reklam modelleri ile etkileşimi yüksek tutmaya devam edebilirsiniz.

Son olarak Facebook reklamları ömrünü sürekli yeni çıkan reklam modelleri ile uzatmaya devam ediyor. En son Çıkan Website Custom Audiences modeli ile yine bir adım daha atıldı bu reklamın da çalışacağını umuyorum. Test etme şansı bulamadım henüz Custom Audience gibi yorum yapamayacağım ama aradan  3. partileri çıkartması daha küçük sayfalar açısıdan gerçekten yararlı görünyor. Test ettiğimde bu konu hakkında da kısa bişeyler yazabilirim.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası