7 Nisan 2014 Pazartesi

Facebook Uygulaması Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler



Müthiş iddialı bir başlıkla yine karşınızdayım. Bu başlık hangi uygulamanın tutacağını, hangi uygulamanın viral olacağını anlatmak için değil de müşterinize sattığınız kurguyu hayata geçirirken hangi noktalara dikkat edip uygulamayı kazasız belasız yayına almak için basit adımları kontrol etmenizin gerekli olduğuna değinen bir yazı olacak. Bu yazı biraz Sosyal Proje Yönetimi 101 gibi bir yazı olacak. Maddeleri sıralıyorum aşağıda bulabilirsiniz.

MPİ
Uygulama kurgusu düşünen ekipler arasında toplantıda her zaman "Abi, milli piyangoyu unutmayalım" diyen adam vardır. Bu adam aslında çok önemli bir noktaya dokunur fakat masada oturanlar her zaman MPİ'yi dahil etmeden bir kurguya odaklanır (Böyle bir kurgu yoktur, ne yaparsanız yapın adamlar haberdar olmak istiyor. Bu konu için ajanslar bile var). Unutmayın MPİ konusunu es geçer ve sisteme takılırsanız cezayı ajans değl marka alır ve gerçekten ağır yaptırımları olur.

Gizlilik ve Katılım Koşulları
Unutmayın bunlar hem Facebook hem de kullanıcı tarafında sizi garantiye alacak dökümanlardır. Facebook her uygulamanın gizlilik koşullarını uygulamanın developer.facebook.com üzerindeki sayfasında tanımlanması gerektiğini belirtiyor. Bu döküman oraya tanımlanmadığı takdirde uygulamanız yayından kalkabilir. (Tabii ilk önce bir uyarı verilir ondan sonra). Yine Facebook ile ilgili bir uyarı daha uygulamanızın katılım koşulları arasına kesinlikle "Bu uygulamanın Facebook ile ilgisi yoktur" tipinde bir ibare koymanız gerekmektedir.

Görseller
Uygulamaların birden fazla görsel alanı bulumaktadır. En önemlileri sekme görseli, favicon ve reklamlarda kullanılan görsel alan.
Sekme Görseli: 110*74
Logo: 1024*1024
Simge(Favicon): 16*16

Uygulama içi paylaşım butonları
Bu butonların nerede olacağı uygulamayı hazırlayan kreatif ekipten daha çok sosyal medyacıların bilmesi gerekir. Uygulamanız paylaşılacak bir ürün çıkarmıyorsa bile en azında son ekranda bu paylaşım butonlarının gözükmesi fena olmaz.

Raporlama
Facebook arayüzüne uygulamanız tanımlıysa uygulamanın izinlerini kaç kişinin verdiğini ve uygulama kullanıcısına dönüştüğünü, uygulamaların oluşturduğu haberlerin nasıl yayıldığını, kullanıcı demografisini alabilirsiniz. Raporlarınızın iyi görünmesi için yazılım ekibinden bir de Analytics kodunun yerleştirmesini isterseniz bol rakamlı güzel bir raporunuz olur.

Umarım işinize yarar.

Saygılar




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası