21 Nisan 2014 Pazartesi

Hangi Sosyal Medya Yönetim Aracını Kullanmalıyım?



Bu soru bir sürü ajans için çok uzak bir soru çünkü sürekli güvenlik ile ilgili sorunlardan dem vurup bu tip araçlardan uzak duruyorlar. Ben açıkcası bu kaygıları yersiz buluyorum (Nihayetinde şimdiye kadar olan büyük krizlerin çoğunluğu markaların offline'da yediği nanelerin sonucunda patlak vermiştir. Bu yönetim araçlarından dolayı çıkan bir kriz de duymadım açıkcası) ve aslında kullanmanın çok fazla zaman kazandıracağını düşünüyorum.

Hootsuite kullanan varsa üyelik sayfasındaki eğer Hootsuite kullanırsanız ne kadar zaman kazanırsınız? sorusu dikkatinizi çekmiştir. Gerçekten sosyal medya yönetim araçları ile çok fazla zaman kazanabilirsiniz. Raporlama ve içerik yönetimi konusunda en önemli kazanç noktalarınız olacaktır.

"Sosyal medya yönetim aracını nasıl seçmeliyim?" sorusuna cevap arıyorsanız öncelikli olarak hangi başlıkları kontrol etmeniz gerektiğinden biraz bahsedeyim.

İçerik Yönetimi
Burada zamanlamalı postlar ve hangi ağların bağlanabileceğini konusunu  iyi gözden geçirin. Bazı araçlar G+ desteklerken bazıları desteklemeyebiliyor ya da LinkedIn destekliyorum diye belirten araç Grupları desteklerken şirket sayfalarını desteklememekte ya da bunun tam tersi gerçekleşmekte.

Raporlama
Raporlama çok sıkıntılı ve uzun bir süreç Facebook Insight arayüzünden bir rapor almaya kaldığınız anda bir veri yığını altında kalabiliyorsunuz ve size CSV veya XLS formatında bir rapor verebiliyor. Elbette XLS tipinde raporlar işinize yarayabilirken PDF rapor almak elinizi güçlendirecektir. Sunum yaparken kullanışlı olacaktır.

Ek olarak Twitter'ın Analiytcs arayüzünü halen sıkıntılı bulabilirsiniz. Kullanacağınız aracın Twitter ile hangi raporları verebildiğini önceden sorgulamak iyi olacaktır. Varolan araçların tamamı Takipçi değişim ve Aktivite raporu çıkartabilirken #hashtag raporu çıkartan araç sayısı yok denilecek kadar az. Sprout Social bununla ilgili güzel bir geliştirme yaptı yakın zamanda. http://sproutsocial.com/insights/new-trends-report/ 

Dilerseniz ücretsiz bir #hashtag raporlama aracı olarak Topsy'i de kullanabilirsiniz. Çok fazla geçmişe yönelik rapor alınamazken, anlık olarak 3 farklı  #hashtag karşılaştırma başarılı bir özellik.

Mobil Arayüz
Sosyal medyacıları bilgisayar başına kilitlemeyen araç en güzel araçtır. Buradan ilk etapta bakılacak şeyler aşağıda olduğu gibi konulardır bana kalırsa.
 Draft içeriklerinize ulaşabiliyor musunuz?
Bütün akışlara ulaşabiliyor muyuz?
Raporlama arayüzüne ulaşabiliyor muyuz?
Zamanlanmış postlara müdahele edip yenilerini düzenleyebiliyor muyuz?

Detaylı sosyal medya yönetim araçları analizi için G2Crowd'un  şu listesine göz atabilirsiniz. http://www.g2crowd.com/categories/social-media-management

Yukarıda olan maddeler ilk etapta aklıma gelen maddeler. Örneğin markanızın çok yoğun bir müşteri hizmetleri trafiği varsa sosyal medya aracınızın kesinlikle SocialCRM konusunda yetenekli olması ve kullandığınız Çağrı Merkezi Yazılımı ile konuşması gereklidir. Bu da bir örnek nihayetin farklı ihtiyaçlara farklı yazılımlar işinizi görecektir.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası