14 Nisan 2014 Pazartesi

Uygulamalı Facebook Reklam Yönetimi Örneği

Facebook reklamları öldü mü diye bir şeyler söylemiştim. Facebook reklamları ölmedi ve daha iyi gidiyor bana kalırsa fakat yönetimi biraz daha da karışılaşıyor.

Facebook reklamlarının yönetimi hakkında arada bazı noktalara değineceğim. Yayında olan kampanyalardan örnekler yakaladıkça size örneklerle bazı noktaları anlatmaya çalışacağım.



Markamızın reklamlarına uzun süredir denk geliyorum. Mantık olarak bu reklamları görmemem gerekiyor bu reklamların ilk bakışta 2 hedef kitlesi var gibi görünüyor. Reklam görselini yukarıda bulabilirsiniz. Hedef kitlelerimizi tanımlayalım.


Hedef Kitleler
*Çocuklu Aileler (Aileler özellikler bu tip özel bir eğitim kurumu olduğunda seçim açısından önemli bir notka oynayacaktır.)
*Lise Seçecek Öğrenciler (Liseyi çocuklar seçer mi? Buna markanın yapacağı araştırmaların ve deneyimin sonucunda karar verebiliriz)

Facebook'ta bu hedef kitleleri nasıl yakalayabiliriz?

Çocuklu Aileler
*Hedef kitle sekmesinden birinci hedef kitlemiz olan "Çocuklu Aileleri" yakalayabileceğimiz bir Demografik Dağılım Bulunmakta. Bu dağılım "Ebeveynler" başlığı altında yer almakta. Bu hedef kitle ile çocuklu ailelere ulaşabilirsiniz. Bu hedef kitle tahminen 2.2 milyon kişiyi kapsıyor. Yukarıda olan görselden hedeflemenin ne kadar detaylandırılabileceğine göz atabilirsiniz.

Lise Öğrencileri
*Bu hedef kitle için iki farklı yöntem kullanabilirsiniz. Birincisi yaş sınırlandırması kullanmanız. Bu sizin için iyi olacaktır fakat burada kreatifte farklılaşmanız CTR'ları yükseltmeniz için bir yol olabilir. Çocukların liseyi tercih ederken nelere dikkat edeceğine, karar verirken nelere bakacağına karar verip bu şekilde bir görsel hazırlayabiliriz.

Website Custom Audience
Bu reklam modeli hedef kitlelerin dışında farklı bir şekilde düzenlenen bir model olduğundan hedef kitlelerin altında belirtmedim. Bu reklam modeli sitenize giren kişilere Facebook'ta reklam gösterme üzerine kurulu olduğunda şirket websitenize giren kişiler reklam gösterebilirsiniz. Özellike alt sayfalara göre ayrıştıma yapabileceğinizden bu reklam modelinde de kreatiflerde farklışlaşmanız iyi olacaktır.

Aklıma geldikçe ve Facebook'ta reklamlar beni yakaladıkça bu tip yazılar yazmaya çalışacağım.

Saygılar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası